Sunday, January 02, 2011

don't let me go

Malam ini, ilah rasa hati ini sangat berdebar-debar. Seperti ada perkara yang 'pelik' sedang menanti ilah. Macam ada sesuatu yang menyedihkan akan berlaku pada ilah. Pelbagai sangkaan dan tanggapan yang cuba ditangkis oleh minda ini..

Sang minda cuba menenangkan si hati.. Namun, apakan daya. Sang minda tetap gagal.. There's only one solution for this so called problem. Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah, hati akan merasa tenang. Ilah baru teringat ayat itu..

Ya Allah, betapa hamba-Mu ini banyak melakukan dosa kepada-Mu, ya Allah! Kerna itulah, hati ini makin tidak tenang apabila tarikh untuk pulang ke medan perang yakni KMB, semakin menghampiri jendela hidup ini. (haha, apa ni? ) Sebenarnya, ada banyak perkara yang hati ini risaukan sekembalinya diri ini ke KMB nanti.

bahagia sungguh adik ini dengan keputusannya

Seboleh mungkin ilah tepis segala fikiran negatif tentang apa yang akan berlaku nanti. Itulah yang ilah lakukan sepanjang cuti tiga minggu ini. Mungkin sebab itulah, baru ilah terasa penangannya malam ini. Sekarang, ketika sedang menaip pun, hati ini tidak gembira seperti biasa dan mata ilah seperti menumpahkan air jernih yang sudah lama tersembunyi. Atau adakah ilah terlalu terbawa-bawa dengan perasaan sendiri? Mungkin ilah terlalu emosional mendengar lagu Afgan ini? Haha, macam-macam..

Sekali lagi, ilah terasa betapa jauhnya diri ini daripada-Mu, ya Allah..
Sesungguhnya, Dialah yang membuat orang tertawa dan menangis.. (An-Najm: ayat 43)

Bila
difikir-fikirkan, rasa syukur yang amat kerana Dia membuatkan ilah menangis malam ini. (tapi tak sampai banjir tau!) Sekurang-kurangnya ilah dapat mengimbau kembali apa yang ilah sudah lakukan sepanjang tahun ini. Ilah tidak mahu ada penyesalan yang sia-sia. Ya Allah, tenangkanlah hati hamba-Mu ini..


Setelah ilah buat blogwalking sebentar tadi, alhamdulillah, sedikit sebanyak dapat menenteramkan hati ini. Namun, ilah gagahkan jua hati ini untuk menghiasi blog ini agar dapat berkongsi dengan kawan-kawan yang ilah sayangi..

Allah mempunyai sebab-Nya yang tersendiri untuk Dia memberi segala dugaan kepada kita. Sama ada dugaan dalam bentuk kegagalan, perasaan sedih, kehilangan orang disayangi, perpisahan dan sebagainya.

Itu adalah kerana Allah rindu untuk mendengar tangisan rindu kita. Allah rindu untuk mendengar doa kita sambil diiringi tangisan. Dia rindu untuk mendengar suara hamba-Nya menadah tangan meminta pertolongan daripada-Nya. Ya Allah, betapa sayangnya Engkau terhadap hamba-Mu ini...


Sesungguhnya betapa kerdilnya hamba-Mu ini di sisi-Mu..

Biar rebah, jangan berubah..
biar terbuang terus berjuang..
ujian adalah tarbiyah dari Allah s.w.t..
semakin dekat kepada-Nya,
semakin kuat ribut taufan melanda...
usah resah bila diuji..
pasti kebahagiaan bakal dimiliki..
janji Allah itu pasti..


Sudahlah, usah ilah bersedih lagi ya! Lupakan segala yang telah berlalu. Jangan biarkan hidupmu penuh penyesalan.. Belajarlah dari kesilapan dan ingatlah, Allah is always be there..



Kepada sahabat-sahabat ilah, teruslah menasihati diri yang penuh khilaf ini. Janganlah sesekali lupakan ilah. Bimbinglah ilah.. Ilah minta halalkan segalanya yang pernah ilah ambil sama ada sengaja atau tidak sengaja... Marilah sama-sama kita teruskan perjuangan ini. Biarpun tersungkur, hulurkan tangan, tolonglah sesama sendiri untuk kembali bangkit...



"Ya Allah, kurniakanlah kepada kami cinta terhadap-Mu
dan cinta kepada mereka yang mencintai-Mu,
dan apa sahaja yang mendekatkan kami kepada cinta-Mu,
dan jadikanlah cinta-Mu itu lebih berharga bagi kami
daripada air yang sejuk bagi orang yang dahaga.."






Ilah, belajarlah demi Allah.

Jalanilah hidup ini kerana Allah semata-mata. Cukuplah bagimu dengan cinta Allah...
Kejarlah cinta itu...


Say he's ALLAH, the only one

We all need HIM and HE need no one..






I couldn't any solid reason for this,
but I know this is the best..
I would never regret it,
not even once..
For every reason that I could think of,
ya Allah, ya Rabbi,
please hold me tight..
very tight until i could never run away from You..
hold me tight..
so i could always have my love only for You
so i would not think of something else instead of You..

Get More Islamic Testi Here!

and ya Rabbi,
please don't let me go..
keep me always close by Your side..
open my heart just only for You..
I know You will never leave me alone..
So, please never let me go..
never even once in a lifetime..


princess note: thank you ya Allah, i'm feeling better.

6 comments:

ana yang khilaf :) said...

insyaAllah ilah :)

Smg kita saling mengingati ke arah kebaikan dan kesabaran (As-Asr)

Alya pun cuak pun jugak ni, tp ilah jgn risau iA kteorg akan support ilah fasal mpp ke nnti,insyaAllah.sesungguhnya Dia pemegang hati2 ini.mohon ditetapkan dalam redha dan dipertingkatkan.amin:)


ilah, bersangka baik terhadap Allah k? iA.

nurul syahirah said...

rase bahagia bile ada teman sepertimu
rase bertuah bila diberi kesempatan mengenali seseorang sepertimu

Allah x kan pernah jauh dari hambaNya
tangis kerana Allah adalah tangis yg paling berharga, jangan risau syg, setiap masalah, pasti Dia ada penyelesaiannya, mohon kpd Dia.. Jgn sedih2, syiera risau kalau fadhilah sedih2 ni.senyum ye syg :) ukhuwah fillah abadan abada

Nur Ezzati Aida Mahat said...

salam fadnor! miss u dear. HE loves u so He shows u the way. Kuatkan semangat dan semoga hati tenang dalam mengingat Allah.

Norashikin Abdullah said...

Ketika orang lain bergantung pada dunia, gantunglah dirimu hanya pada Allah. Ketika orang lain merasa gembira dengan dunia, jadilah dirimu gembira kerana Allah. Ketika orang lain merasa bahagia kerana kekasih mereka, jadilah dirimu merasa bahagia dengan Allah, dan ketika orang-orang pergi menghadap raja dan pembesar-pembesar untuk mengais harta dan mencintai mereka, jadilah dirimu betul-betul mencintai Allah"
miss u..take care..hepi stdy

istadartiah shamsudin said...

:D... shuke post ni

Fyn MazHan said...

background music ni sangat menenangkan. =) tajuk?