Saturday, February 04, 2012

believe it or not?

Assalamualaikum, sahabat-sahabat sekalian!

Alhamdulillah, hari ini Allah bagi something best lagi! Suka bila ilah tengok fb status sahabat-sahabat ilah. Walau apa jua ketentuan Allah dalam hidup mereka, mereka mula menyedari ada hikmahnya atas segala yang berlaku. Memang betul! Allah tahu apa yang terbaik untuk kita.

Ilah nak share,

"Diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui." (2:216)

Mungkin kita rasa benda tu yang terbaik untuk kita, tetapi sebenarnya Allah tahu benda tu buruk untuk kita. Jadi, Dia bagi something else for us. Alhamdulillah, Allah sentiasa ada untuk guide kita, kan!

Analogi begini,
Hmm, hanya pembuat kereta mahupun pencipta kereta yang tahu membaiki kereta tersebut.
Jadi, hanya Allah iaitu pencipta dan Tuhan kita yang tahu pasal kita.
Oleh itu, jomlah kita hidup berdasarkan aturan Allah..

Usually, people always say, "Mom knows best".
But actually, "Allah knows best"!!!

So, no matter what you're having or facing right now, just smile and bear in mind that He's testing you right now. To test whether you are beriman or not..
You don't believe it? Hmm, read this:

Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: "Kami telah beriman", sedang mereka tidak diuji lagi? (29:2)

Have faith in Him!








No comments: