Friday, October 19, 2012

life is meaningful if

Assalamualaikum :)

Okay, kejap! *betulkan niat dulu sebelum menaip la*

Dah sebulan lebih berada di bumi Ireland. How's Ireland treating me so far? Entahlah.
Awal-awal dulu, sangat rasa mereka sangat penyayang. At first, quite awkward with it. But now, I realise. It's because dakwah kita kan dakwah kasih sayang, right?

Kadang-kadang, rasa diri ini lambat. Mereka sibuk berlari-lari mengejar, nampak di muka mereka keletihan, kebusyan, faham sangat perasaan itu. Di suatu masa dahulu. Ketika itu, hanya Allah yang tahu. Ketika itu, tahap pergantungan pada Dia sangat-sangat dirasakan. Sebenarnya rindu perasaan itu. Sometimes, I feel like I really want to help them. I want to be their shoulder, even for them to rest for a while.

Pernah je rasa ada orang tak menunaikan hak diri ini. Tapi, amatlah kerdil diri ini untuk meminta-minta. There is a time, when I reflect back, there's a lot of things or something that He has already given to me. Without I'm asking for it, He gave them. Everything. Full with bless. I don't want to ask anything anymore. Because I just realised, I will be full enough if I have Him :)

Tadi, balik kelas bercakap-cakap dengan Dia. Sambil melihat pokok-pokok yang semakin luruh, dari hijau menjadi kuning. Suka. Kagum. Sedih jugak. Macam mana Rasulullah boleh sabar atas jalan ini walaupun dia bermula berseorangan? Hassan al Banna pun sama.
Something that I want to ponder on myself. *sedih*

My journey has just begun. I want to restart over again and keep moving on until I find Him in jannah. Insya'Allah :)

To everyone, it's not too late to start over again. May Allah bless everyone :)

mood: erti hidup pada memberi. memberi kehidupan kepada yang lain.

p/s: doakan :)

2 comments:

Kak TeLeTuBBies said...

dah lama awak tak kcau sy :(

Syahirah Rosli said...

Assalamualaikum org ireland :)
just singgah, nak cakap rindu
Semoga terus thabat :)

Love, Syiera