Sunday, July 08, 2012

insya'Allah :)




Assalamualaikum:) Awak sihat?

Tahu tak apa antara perkara yang best yang Allah bagi time saya kat KMB?

saya sayang mereka :)



Hehe, saya ada akhawat-akhawat saya! Mereka ini lain daripada yang lain. Ada sorang tu, sangat-sangat suka melawat bilik ktorg. Hehe, dia nak check, ktorg tengah buat apa. Tengah tidur ke, kalau tidur, dia nak kejutkan. Ada juga yang datang, bila ktorg tak pergi kelas. Nak check, ktorg dah makan ke belum, sihat ke tak ni? Ada jugak yang selalu ajak riadah. Kadang-kadang, kalau rajin, joinlah. Tapi selalunya memang nak riadah sebab akhawat ajak kan.

Kadang-kadang kan, bila hati saya tengah gersang, Allah hantarkan akhawat-akhawat ini untuk buat hati saya basah. Kadang-kadang, bila kita malas baca buku walaupun tahu diri ini tak banyak ilmu pun, tapi disebabkan akhawat itu tahu banyak, kita nak merajinkan diri baca buku. 

Ada orang pernah cakap, bila pandang mata akhawat, kita boleh cakap, "Aku tahu apa yang ko rasa". "Aku tahu apa yang ko busy kan". "Aku tahu kita menanggung benda yang sama". "Aku tahu kita tengah buat kerja yang sama". 

Kalau akhawat penat, kita tahu dia penat sebab apa. Penatnya lain daripada yang lain. 

Allah hantar akhawat-akhawat untuk kuatkan diri masing-masing. Tapi kan, kalau saya takda awak, saya tak tahu macam mana. Sebab saya tak sekuat Rasulullah, dakwah baginda bermula dengan seorang. Tapi kan, walau saya tak kuat mana, banyak je kelemahan, saya nak buat apa yang Rasulullah buat. Saya nak sambung perjuangan Rasulullah. Sebab saya tahu saya ada Allah. Sebab saya tahu saya ada akhawat-akhawat saya yang akan sama-sama bertebaran di bumi ini.

Ada orang, Allah perlukan dia di sini. Ada orang, Allah perlukan dia di situ. Boleh jadi sebab dia lebih kuat, jadi Allah perlukan dia di sana. Tapi tak bermakna yang lain lemah.

Semuanya terpulang pada amal kita. Iman kita. Kerja dakwah kita.

Ingat lagi tak, kita sama-sama. Macam-macam lah. Mungkin semua orang boleh amek masa sikit untuk rewind balik. Apa ek selama ini, insya'Allah yang kita dah buat untuk agama Allah ni?

Tak kisahlah di mana kita, kena sentiasa ingat.
Perjuangan kita SATU.
Matlamat kita SATU.
Saf-saf kita SATU.

Saya sayang akhawat-akhawat saya. ( expressive tak? )
Awak tetap akhawat saya
sampai bila-bila,
insya'Allah :)

Bukan sebab saya expressive,
atau awak emotional,
tapi sebab Allah yang menyatukan
hati-hati kita.

Alhamdulillah,
Allah beri awak
untuk ingatkan saya yang lemah ini.

Saya nak berpimpinan tangan 
dengan awak
sama-sama buat kerja dakwah ini
sama-sama melangkah ke syurga.
Semuanya sebab Allah dan Rasulullah 
:)


 


  • cuma janji ngan saya boleh?
  • janji, tolong bagi semangat kat yang lain macam saya
  • they need support
  • janji ngan saya jumpa adek adek dan cakap, memang Allah akan bantu orang yang tolong dia
  • sebab saya tak mampu nak janji ngan diaorg
  • janji ngan saya untuk tak tinggalkan pun orang lain..selalu ingatkan
  • sebab nanti diaorg tercari cari, mana akhawat yang kata kita ni sekali
  • janji ngan saya, ingatkan saya kalau saya turun atau lari




     awak tahu, awak buat saya sebak.






    p/s: saya nak kita sama-sama kuat. Allah sedang menguji kita semua. Sama ada kita sedar atau tidak. Let's do something on that. Insya'Allah :)
    "

No comments: