Monday, July 09, 2012

T_T

Assalamualaikum :)

Sejak akhir-akhir ini, kalau perasan lah kan, banyak post entries saya guna awak awak kan?
Saya hanya mampu berkongsi, tapi saya tahu Allah jua yang akan memegang hati-hati, Allah juga yang mampu menyentuh hati-hati.

Awak awak itu saya tujukan untuk mereka semua, sama ada yang pernah saya jumpa, ataupun mereka yang saya tak pernah jumpa. Untuk awak semua lah! :)

Mesti semua selalu dengar kan satu hadis ini. Tapi saya nak share jugak!

Daripada Abu Hamzah Anas ibn Malik r.a., khadam Rasulullah SAW, daripada Nabi SAW, Baginda bersabda: Seseorang kamu tidak benar-benar beriman sehingga dia mengasihi saudaranya sebagaimana dia mengasihi dirinya sendiri. (Hadis riwayat al-lmam al-Bukhari dan Muslim)



Mungkin susah kan nak buat macam hadis kat atas.
Tapi, saya nak cuba buat jugak!
Sebab itu, saya nak kita, saya, awak, sama-sama jaga each other.
Demanding tak saya?


insya'Allah, jom kita buat sama-sama,
sebab Allah kay :)

No comments: