Sunday, April 18, 2010

my future

I dropped by at syiera's blog, she's talking about her future..

Jiwaku turut terusik dengan persoalanmu tentang dirimu
Kamu memperkatakan tentang mimpi-mimpimu yang menemani kamu sejak kamu mula mengenal erti sebuah angan-angan...
Aku juga seperti kamu
Turut bermimpi setiap malam tentang segala impianku
Aku juga ingin terbang seperti kamu
Menggapai segala bintang dan awan di langit
Bagiku..
Bermimpi itu bukan satu kesalahan
Bukan satu jenayah
Tiada siapa boleh menyalahkan kita atas apa yang kita impikan
Tiada siapa yang boleh menghalang kita dari menggapai segunung impian itu
Tiada siapa yang boleh...

T
E
T
A
P
I

"Manusia hanya boleh merancang, Allah yang menentukan"




Tidak kira sejauh mana kita mencapai mimpi dan angan-angan tersebut,
Yang penting, kita berhempas pulas sebaik mungkin untuk terbang
bersama mimpi-mimpi itu...

"Allah tidak melihat kejayaan seseorang, tetapi Allah melihat usaha baik yang telah kita pertaruhkan dalam mencapai kejayaan"

Pencapaianku mungkin tidak setinggi yang lain,
Namun aku gembira dengan hidup aku,
Alhamdulillah..
Aku punya keluarga yang bahagia,
yang bisa membuatkanku ketawa hari-hari,
Aku juga punya teman-teman yang sentiasa di sisiku,
tidak kira sama ada aku berjaya mahupun kecundang,
Aku punya pendidik-pendidik,
yang umpama keluarga buat diriku,

THE MOST IMPORTANT IS,
I HAVE ALLAH...



Jangan cuba menjadi diri orang lain,
Terimalah diri kamu seadanya...
Kamu adalah kamu.
Jika ada kebaikan dalam diri orang lain,
contohilah
Jika ada keburukan dalam diri orang lain,
ambillah pengajaran
Jangan kamu mudah terleka...


Untuk mencintai insan lain,
Cintailah diri kamu dahulu..
Untuk mencintai diri kamu,
Cintailah Pencipta kamu dahulu..



MENJADI DIRIKU

by edcoustic

Tak seperti bintang di langit
Tak seperti indah pelangi
Karena diriku bukanlah mereka
Ku apa adanya

Dan wajahku memang begini
Sikapku jelas tak sempurna
Ku akui ku bukanlah mereka
Ku apa adanya

Menjadi diriku
Dengan segala kekurangan
Menjadi diriku
Atas kelebihanku.......

Terimalah aku
Seperti apa adanya
Aku hanya insan biasa
Ku pun tak sempurna

Tetap ku bangga
Atas apa yang ku punya
Setiap waktu ku nikmati
Anugerah hidup yang ku miliki




thank you everyone

for cherish my life...

5 comments:

Syiera Rosli said...

thanx dear...

Syiera Rosli said...

thanx deary...

princess a.k.a slave said...

hehe.. we support each other k!!

Asfarina :) said...

naa..tetiba rasa cm sedih lak baca yg nih..T_T
apabila kita melihat orang di atas kita, kita perlu bersyukur. apabila kita melihat org di bawah kita, kite prlu lebih bersyukur..
thnx sweetie fr sharing this mattter..;)

princess a.k.a slave said...

hehe.. asfa, jgn nangis, t x comey la..saje mlyan prasaan.. =)